De geluksfabriek

Maurits Bruel-Clemens Colsen


Nederlands | 04-04-2022 | 120 pagina's

9789463192545

Paperback / softback


€ 16,99

 Beschikbaarheid
   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 30 dagen

   Gratis bezorging vanaf € 35,00




Tekst achterflap

De economische groei en krapte op de arbeidsmarkt dwingen organisaties ertoe beter te luisteren naar en te reageren op de wensen van werknemers. Terwijl in de bovenstroom wordt gesproken over aandeelhouders, resultaten, prestatiesturing, structuren en systemen, voeren in de onderstroom normen en waarden, identiteit, ethiek, authenticiteit en zingeving de boventoon. Mensen willen niet méér, maar beter! Alleen door ieder individu aan te spreken op zijn psychologisch contract, maken organisaties mensen gelukkiger en laten zij hun talenten tot bloei komen. Essentieel is het onderscheid tussen mensen die geboeid willen worden en mensen die zich verbinden aan een organisatie. De eerste groep beschouwt de arbeidsrelatie als een 'deal', voor de tweede is de identiteit en missie de bindende factor. Met dertien basisprincipes voor binden en boeien, wordt aan de hand van praktijkvoorbeelden duidelijk gemaakt hoe organisaties kunnen omgaan met schijnbaar tegenstrijdige belangen van het individu en de organisatie. De geluksfabriek is een metafoor voor de organisatie van de toekomst. Om succesvol te kunnen blijven, zullen organisaties niet alleen hun klanten, maar ook hun werknemers moeten kunnen binden en boeien. Bruel en Colsen geven richtlijnen hoe organisaties dit kunnen doen.

Details

EAN :9789463192545
Auteur: 
Uitgever :Scriptum Books
Publicatie datum :  04-04-2022
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :211 mm
Breedte :141 mm
Dikte :12 mm
Gewicht :161 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :120