Denkklassen creëren - Building Thinking Classrooms

Peter Liljedahl


Nederlands | 20-12-2023 | 378 pagina's

9789461183224

Hardback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 49,00

 Beschikbaarheid
   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 30 dagen

   Gratis bezorging vanaf € 35,00




Korte beschrijving/Annotatie

Liljedahl beschrijft hoe je een omgeving kunt bieden voor diep nadenken en leren; hoe je denkklassen creëert. Leerlingen die nadenken, zijn aan het leren en begrijpen, en dat vertaalt zich in succes

Tekst achterflap

Leraren vinden het vaak lastig leerlingen verder te krijgen dan dingen uit hun hoofd leren en klakkeloos herhalen. Peter Liljedahl heeft 15 jaar onderzoek vertaald in deze praktische uitgave over hoe je bij rekenen/wiskunde denkklassen kunt creëren door een omgeving te bieden voor diep nadenken en leren. 

Deze denkstrategieën zijn ook uitstekend inzetbaar bij andere vakgebieden, want leerlingen die nadenken zijn betrokken leerlingen die tot leren komen. 

 

In dit boek: 

  • Komt het wat, waarom en hoe van elke strategie aan bod en worden veelgestelde vragen van leraren beantwoord; 
  • Wordt beschreven hoe deze strategieën nadenken bevorderen aan de hand van interviews met leraren en leerlingen en voorbeelden van opgaven;
  • Staat een schat aan macrostappen, microstappen en rijke problemen om mee aan de slag te gaan;
  • Zijn de 14 strategieën ingedeeld in vier toolkits die gedurende het schooljaar op volgorde kunnen worden ingevoerd en uitgebouwd.

 

Samen creëren deze unieke, op onderzoek gebaseerde strategieën de optimale omstandigheden voor diep nadenken en leren, zowel leerlinggericht als leerlinggestuurd, en hebben ze de kracht om het reken- en wiskundeonderwijs volledig te hervormen. 

Slogan/Promotie

Leraren vinden het vaak lastig leerlingen verder te krijgen dan dingen uit hun hoofd leren en klakkeloos herhalen. Peter Liljedahl heeft 15 jaar onderzoek vertaald in deze praktische uitgave over hoe je bij rekenen/wiskunde denkklassen kunt creëren door een omgeving te bieden voor diep nadenken en leren. Deze denkstrategieën zijn ook uitstekend inzetbaar bij andere vakgebieden, want leerlingen die nadenken zijn betrokken leerlingen die tot leren komen.

Details

EAN :9789461183224
Auteur: 
Uitgever :Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij
Vertaler : Bureau van der Wal
Publicatie datum :  20-12-2023
Uitvoering :Hardback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :248 mm
Breedte :178 mm
Dikte :32 mm
Gewicht :1038 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :378
Keywords :  btc;building thinking classrooms;denkklassen;liljedahl;thinkingclassrooms