10 denkkaders voor schoolleiders om leren zichtbaar te maken

...


Nederlands | 18-02-2022 | 120 pagina's

9789461183064

Hardback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 42,00

 Beschikbaarheid
   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 30 dagen

   Gratis bezorging vanaf € 35,00




Korte beschrijving/Annotatie

10 onderwijsexperts werken ieder een denkkader voor succesvol leiderschap uit. Cultiveer deze denkkaders en vergroot de kans groot dat jouw leiderschap een positief effect zal hebben op schoolsucces.

Tekst achterflap

Hoe leraren denken over leren en over hun eigen rol hierin.
Denkkaders – je innerlijke overtuigingen – zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer effect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf.

Meer dan vijfentwintig jaar onderzoek naar Visible Learning leert ons dat schoolleiders een belangrijke rol spelen bij het selecteren, implementeren en evalueren van effectieve interventies.
In dit boek komen tien bekende onderwijsexperts aan het woord die ieder een denkkader voor succesvol leiderschap voor hun rekening nemen. Elk hoofdstuk behandelt een denkkader dat is gericht op leren zichtbaar maken, met als doel de leerprestaties naar een hoger niveau te tillen.
Dit boek biedt:
• de meest actuele bevindingen uit het Visible Learning-onderzoek, inclusief de factoren die elk denkkader ondersteunen;
• praktische ideeën voor schoolleiders om strategieën met een grote impact te implementeren in scholen;
• praktijkvoorbeelden, checklists en oefeningen om leraren te helpen hun eigen denkkaders te verduidelijken en te verfijnen.

Als je deze denkkaders cultiveert, is de kans groot dat jouw leiderschap een positief effect zal hebben op schoolsucces.

Slogan/Promotie

Denkkaders – je innerlijke overtuigingen – zijn bepalend voor je rol als schoolleider. Hoe je denkt over de impact van de door jou gekozen leiderschapspraktijken heeft namelijk meer effect op de prestaties van leerlingen dan die leiderschapspraktijken zelf. In dit boek komen tien bekende onderwijsexperts aan het woord die ieder een denkkader voor succesvol leiderschap voor hun rekening nemen. Elk hoofdstuk behandelt een denkkader dat is gericht op leren zichtbaar maken, met als doel de leerprestaties naar een hoger niveau te tillen.

Biografie

Professor John Hattie is sinds maart 2011 directeur van Melbourne Education Research Institute van de Universiteit van Melbourne. Hij is tevens bijzonder hoogleraar Onderwijs aan de Universiteit van Auckland. Hattie is de senior adviseur voor het Leren Zichtbaar Maken programma voor scholen. Prof John Hattie is één van Nieuw-Zeeland's meest internationaal befaamde academici. Hij is zowel professor en voorzitter van de Educational Research Methodology aan de Universiteit van North Carolina. Professor Hattie adviseert regelmatig de overheden in Nieuw-Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Hij is auteur of co-auteur van 17 boeken en meer dan 500 artikelen.

Details

EAN :9789461183064
Auteur: 
Uitgever :Bazalt Groep Educatieve Uitgeverij
Vertaler : Vertaalburo Perfect - Frans Collignon
Publicatie datum :  18-02-2022
Uitvoering :Hardback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :250 mm
Breedte :178 mm
Dikte :15 mm
Gewicht :501 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :120
Keywords :  leiderschap;leren zichtbaar maken;mindframe;schoolleider;visible learning