Bromvliegtaal

Tim den Heijer


Nederlands | 16-04-2024 | 112 pagina's

9789000390458

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 13,50

 Beschikbaarheid
   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 30 dagen

   Gratis bezorging vanaf € 35,00




Tekst achterflap

De auteur van de bestseller Het bromvliegffect leert je hoe je met taal stiekem gedrag beïnvloedt

Als alledaagse taal stiekem het gedrag van mensen beïnvloedt, noemen we dat bromvliegtaal. Want woorden en uitdrukkingen werken soms als de bekende vlieg in de wc: ze veranderen ‘vanzelf’ gedrag zonder dat je precies snapt hoe.

Het boek Bromvliegtaal gaat over modderwoorden, hondenfluitjes, knaagvragen en wezelwoorden, maar ook over listig gekozen merknamen, uitgekookte frames, taboetaal, spannende spelling en de kracht van een vloek. En vooral over hoe dezelfde inhoud, verpakt in andere taal, mensen van de bank of juist in de ankers krijgt. Bromvliegtaal is vol humor geschreven en onmisbaar voor iedereen die privé of professioneel met taal bezig is. Want het leert je niet alleen lezen, maar ook schríjven tussen de regels.

Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Tim studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde en Communicatiewetenschap. Daarna werkte hij 20 jaar in de reclamewereld voor veel van de bekendste merken ter wereld, van Heineken tot IKEA, en kreeg prijzen en nominaties van New York tot Cannes. Hij combineert gedragswetenschap en creativiteit om campagnes en strategieën te ontwikkelen voor organisaties als CPNB, NVVE, Nederlands Openluchtmuseum, Het Oranje Fonds en verschillende grote gemeenten.

Biografie

Tim den Heijer is creatief strateeg, copywriter en oprichter van B.R.A.I.N. Creatives. Tim studeerde Nederlandse Taal- en Letterkunde en Communicatiewetenschap. Daarna werkte hij 20 jaar in de reclamewereld voor veel van de bekendste merken ter wereld, van Heineken tot IKEA, en kreeg prijzen en nominaties van New York tot Cannes. Hij combineert gedragswetenschap en creativiteit om campagnes en strategieën te ontwikkelen voor organisaties als CPNB, NVVE, Nederlands Openluchtmuseum, Het Oranje Fonds en verschillende grote gemeenten.

Details

EAN :9789000390458
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Unieboek | Het Spectrum
Publicatie datum :  16-04-2024
Uitvoering :Paperback / softback
Taal/Talen : Nederlands
Hoogte :201 mm
Breedte :125 mm
Dikte :11 mm
Gewicht :149 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :112
Keywords :  bromvliegeffect;bromvliegmethode;communicatie;copywriting;gedrag;gedragswetenschap;marketing;reclame;schrijven;taal